FAQ ¤ Zoeken ¤ Gebruikerslijst ¤ Gebruikersgroepen ¤ Registreren
Amigos Amigos
Van en voor echte maatjes
Profiel ¤ Log in om je privéberichten te bekijken ¤ Inloggen

Parijs - Roubaix

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Amigos » Sport
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TBH
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Jan 2008
Berichten: 1769
Woonplaats: Merelbeke

BerichtGeplaatst: Zo 13 Apr 2008 17:29    Onderwerp: Parijs - Roubaix Reageren met citaat

Tommeke wint!

Tom Boonen heeft de 106de editie van Parijs-Roubaix gewonnen. Hij klopte de Zwitser Fabian Cancellara en de Italiaan Alessandro Ballan in de sprint op de piste in Roubaix.
Jan Kuyckx trok samen met Matthé Pronk en Alexander Serov al vroeg in de aanval. Ze kregen al snel een voorsprong van iets meer dan 5 minuten cadeau.

Vlak voor het Bos van Arenberg gingen onder andere Flecha en Pozzato tegen de vlakte. Alle andere favorieten overleefden het Bos van Arenberg en Wallers goed. Op 73 km van de aankomst werden de vluchters gegrepen en kwamen ook Pozzato en Flecha opnieuw aansluiten.

Na een versnelling van Johan Vansummeren werd er een mooie kopgroep gevormd met daarbij ex-winnaars Tom Boonen, Stuart O'Grady en Fabian Cancellara, en Leif Hoste, Stijn Devolder, Alessandro Ballan en de verrassende Nederlander Martijn Maaskant.

Sterke Devolder

Belgisch kampioen Stijn Devolder was een week na zijn zege in de Ronde van Vlaanderen opnieuw heel sterk. Hij ging zelf in de aanval, maar Stuart O'Grady bracht iedereen opnieuw terug.

Tussen twee kasseistroken plaatste Tom Boonen een verrassende aanval. Hij kreeg Fabian Cancellara en Alessandro Ballan mee. Stijn Devolder en Stuart O'Grady hadden allebei een ploegmaat voorin en hielden de benen stil in de achtervolging, tot grote frustratie van Leif Hoste.

De drie reden steeds verder weg. Ook op de Carrefour de l'Arbre, de laatste zware kasseistrook van de dag, bleven ze samen. Met drie reden ze uiteindelijk de wielerpiste in Roubaix op.

Boonen oppermachtig

Alessandro Ballan zette de sprint van ver aan. Boonen versnelde en nam meteen enkele meters. Hij won uiteindelijk met een tiental meter voorsprong op Cancellara en Ballan.

Voor Boonen is het zijn tweede overwinning in de helleklassieker.

'Blij dat ik het heb kunnen afmaken'

'Ik had op het moment van mijn demarrage niet echt de beste benen van de renners in de kopgroep, maar het ging alsmaar beter naarmate de wedstrijd vorderde,' gaat Boonen verder. 'Toen ik aanzette wist ik dat Cancellara ging volgen. Met drie renners kan je makkelijk naar de finish rijden. Ik zag dat mijn medevluchters in de laatste 25 km niet goed meer waren. Ze hadden last van krampen en ik zat nog goed. Toen heb ik beslist om gewoon te volgen en het af te maken in de sprint.'

'Ik ben blij dat ik het vandaag kon afmaken tegen deze heel sterke renners,' zegt Boonen. 'Dit bewijst toch dat ik de voorbije weken echt wel goed was. De druk op mij en op de ploeg viel de voorbije weken best nog wel mee. Net daarom ook ben ik enorm trots op wat we hier als ploeg gerealiseerd hebben.'

De uitslag
1. Tom Boonen
2. Fabian Cancellara
3. Alessandro Ballan
4. Martijn Maaskant op 3'39''
5. Stuart O'Grady op 3'57''
6. Leif Hoste op 3'57''
7. Stijn Devolder op 3'59''
8. Johan Vansummeren op 4'35''
9. George Hincapie op 5'12''
10. Fabio Baldato op 5'12''


Het was een mooie koers!

Grtz thumleft
_________________
~The Black Horses~
Ja, naar het schijnt ben ik hier beheerder Razz
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger  
Bosuil
Moderator


Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 1811
Woonplaats: Thuis

BerichtGeplaatst: Ma 14 Apr 2008 8:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was net als vorige week in de Ronde van Vlaanderen spannend tot op het einde! En het zijn altijd de goeie die winnen. Smile
_________________
"That's good, that's good, that's goooooooooooooooooooooooooooooooooood!"
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken  
zidjian
Member


Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 464

BerichtGeplaatst: Ma 14 Apr 2008 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Wie durft er nu nog zeggen dat de Belgen niet meer kunnen koersen. Twisted Evil
_________________
Are you legalegalegalegalegalegalegalegalegalegal?
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht  
TBH
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Jan 2008
Berichten: 1769
Woonplaats: Merelbeke

BerichtGeplaatst: Ma 14 Apr 2008 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou dat nooit durven zeggen! Ze doen dat goed, heel goed...
_________________
~The Black Horses~
Ja, naar het schijnt ben ik hier beheerder Razz
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger  
Bosuil
Moderator


Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 1811
Woonplaats: Thuis

BerichtGeplaatst: Di 15 Apr 2008 8:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze zouden in de pers beter evenveel bezig zijn met koers als dat ze nu met voetbal bezig zijn. En dan bedoel ik gedurende het ganse jaar, niet alleen tijdens de Tour omdat er dan geen voetbal is. Want bij ons kunnen ze toch niet shotten en zijn er andere sporten waar we veel beter in zijn maar die worden vaak maar heel weinig getoond.
_________________
"That's good, that's good, that's goooooooooooooooooooooooooooooooooood!"
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken  
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Amigos » Sport Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

grafixdhn just a shoot
Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group ¦ Theme : Just a Shoot ¦ Vertaling door Lennart Goosens. ¦ immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum